سوالات متداول اینترنت همراه

چگونه سرویس دیتای سیم کارت خود را فعال کنیم؟

مشترکین برای استفاده از سرویس اینترنت همراه اول می توانند:

  • 1- عدد "۱" به شماره ۸۰۸۸ ارسال نمایند.
  • 2- کد دستوری #231*10* را شماره گیری نمایند.
  • 3- مراجعه به سایت همراه اول، منوی فعالسازی اینترنت نوترینو

چگونه تنظیمات اینترنت نوترینو را بر روی گوشی دریافت نماییم؟

دریافت تنظیمات از چند طریق امکان پذیر است:

  • 1- ارسال نوع و مدل گوشی ازطریق پیامک به سرشماره ۸۰۰۸
  • 2- ارسال شماره سریال گوشی به 8008  (برای دریافت سریال گوشی کد *#06# را شماره گیری نمایید)
  • 3- مراجعه به سایت همراه اول ،منوی تنظیمات اینترنت نوترینو
  • 4- تنظیمات دستی:

    برای گوشی های اندروید  تنظیمات را از مسیر زیر انجام دهید:

    • Settings-> wireless and networks -> mobile networks -> Access Point Names ->
    • سپس در قسمت Name عبارت mci-notrino و در قسمت  APN کلمه mcinet را تایپ نمایید.
    • دقت نمایید که در قسمت Proxy چیزی نوشته نشده باشد.

    برای گوشی های iOS از مسیر زیر تنظیمات را انجام دهید:

    • General->Cellular->Cellular Data Network->  -> Settings
    • تایپ عبارت mcinet در قسمت APN
    • دقت نمایید که در قسمت Proxy چیزی نوشته نشده باشد.

چگونه می توانم از فعال بودن سرویس اینترنت گوشی خود مطمئن شوم؟

جهت آگاهی از فعال بودن سرویس اینترنت نوترینو، عدد "۰" را از طریق پیامک به شماره ۸۰۸۸ ارسال نمائید و منتظر پیام تایید بمانید.

کدام مناطق تحت پوشش اینترنت نوترینوی همراه اول می باشد؟

جهت آگاهی از مناطق تحت پوشش اینترنت نوترینو  به فهرست مناطق تحت پوشش اینترنت نوترینو مراجعه نمائید.

تعرفه عادی اینترنت نوترینو چه میزان می باشد؟

تعرفه عادی استفاده از اینترنت نوترینو برای سیم کارت های دائمی در هر ساعتی از شبانه روز به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات ۰.۴ ریال و برای سیم کارت های اعتباری در هر ساعتی از شبانه روز به ازاء هر کیلو بایت تبادل اطلاعات ۰.۶ ریال محاسبه می گردد.

سرعت فعلی اینترنت چه قدراست ؟

سرعت فعلی اینترنت نوترینوی همراه اول (تعرفه عادی) بدون مرز می باشد.
سرعت بسته های اینترنت نوترینوی همراه اول به شرح ذیل می باشد:

  • محدودیت سرعت اعمال شده بر بسته های نوترینوی آلفا برابر512 Kbps  است.
  • بسته های نوترینوی آلفا+ با سرعت بدون مرز ارائه می شود.

برای کاهش هزینه سرویس دیتا چه راهکاری وجود دارد؟

پیشنهاد می شود به منظور مدیریت هزینه های خود بسته های نوترینو را فعال نمایید تا استفاده از اینترنت نوترینو برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

چگونه می توان بسته های اینترنت نوترینو را خریداری کرد؟

خرید بسته های آلفا و آلفا+ نوترینو و سایر بسته های دیتا به چند طریق امکان پذیر است:

  • شماره گیری کد دستوری #100*
  • شماره گیری کد دستوری #32*10*
  • مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir
  • ارسال عدد 32 به سرشماره 8080
  • ارسال عدد 32 به سامانه جامع پیامکی۰۰۹۸۱۰ یا۹۸۱۰ +

برای اطلاعات بیشتر به منوی بسته های نوترینو مراجعه نمایید.

چگونه نوع پوشش شبکه در مناطق مختلف را می توان تشخیص داد؟

  • علامت LTE بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که از اینترنت 4G استفاده می کنید.
  • علامت های H ,3G و +H بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که از اینترنت 3G استفاده می کنید.
  • علامت هایE  و G بر روی نمایشگر گوشی همراه شما نشان می دهد که از اینترنت 2G استفاده می کنید.

شرایط استفاده از اینترنت نوترینو چیست؟

برای استفاده از اینترنت نوترینو لازم است:

  • در محدوده پوشش شبکه 3G یا 4G قرار داشته باشید. جهت آگاهی از شهرهای تحت پوشش می توانید به لیست آن ها در پورتال همراه اول مراجعه نمایید.
  • تلفن همراه شما قابلیت استفاده از شبکه 3G و یا 4G را داشته باشد. جهت اطمینان از این مسئله می توانید به راهنمای تلفن همراه خود و یا تنظیمات شبکه آن مراجعه نمایید.
  • برای استفاده از اینترنت 4G، باید سیم کارت خود را تعویض نمایید اما برای استفاده از اینترنت 3G نیازی به تعویض سیم­کارت نیست.

سرویس نیترو چیست؟

نیترو قابلیتی به منظور تجربه سرعت اینترنت نوترینو (نسل ۳) برای مشترکین بسته های آلفا (نسل ۲) می باشد. بدین صورت که پس از فعال سازی نیترو، سرعت بسته های آلفا افزایش یافته و برای مدت مشخصی به سرعت آلفا+ (سرعت نسل ۳) افزایش می یابند. برای اطلاعات بیشتر به منوی نیترو مراجعه نمایید.

رزرو بسته نوترینو به چه معناست و به چه شکل امکان پذیر است؟

در صورتی که مشترکی بسته ی فعال (آلفا یا آلفا+) داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته ی دیگری نماید، بسته ی جدید برای وی رزرو می گردد. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته ی رزرو برای وی فعال خواهد شد.

بسته های اینترنت نوترینو آلفا و آلفا+ چه شرایطی دارند؟

بسته های آلفا+ بسته های پرسرعت نوترینو یکروزه، هفت روزه و سی روزه هستند و به همان میزان ترافیک خریداری شده (قابل مصرف در طول شبانه روز)، دارای ترافیک هدیه شبانه هستند.

بسته های آلفا، بسته های اینترنتی با سرعت محدود هستند که اینترنتی مطمئن و ارزان قیمت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

 برای آگاهی از جزئیات بسته های نوترینو و نحوه و هزینه فعال سازی به منوی بسته های نوترینو مراجعه نمایید.

آیا پس از اتمام بسته های نوترینو، مصرف بعدی اینترنت با هزینه بیشتری محاسبه می گردد؟

با توجه به اینکه بسته های ماهانه نوترینو تمدید زمانی و حجمی می شوند و بسته های روزانه و هفتگی از قابلیت تمدید حجمی برخوردار هستند، لذا پس از پایان اعتبار زمانی یا حجمی بسته ماهانه و یا پایان حجم سایر بسته ها، بسته مجددا بصورت خودکار برای مشترک تمدید می گردد، لذا مصرف بعدی مشترک نیز از بسته خواهد بود و هزینه بیشتری به مشترک تحمیل نمی گردد (مصرف تعرفه عادی نخواهد بود) مگر آنکه مشترک تمدید خودکار بسته را لغو کرده باشد.

چگونه می توان تمدید خودکار بسته های نوترینو را لغو نمود؟

در صورت عدم تمایل به تمدید بسته و یا جهت لغو رزرو، کد دستوری #۸*۱۰۰* را شماره گیری نموده یا عدد 8 را به سرشماره 8080 ارسال نمایید.

آیا همراه اول بسته های اینترنت شبانه ارائه می دهد؟

بله. برای اطلاع از جزئیات فعال سازی و بسته های شبانه به منوی بسته های نوترینو مراجعه نمایید.

بسته خوش آمد اینترنت چیست و چگونه فعال می گردد؟

از زمستان ۱۳۹۴، ۸۰۰ مگابایت اینترنت (آلفا+) با اعتبار یک هفته به مشترکین جدید سیم کارت های دایمی و اعتباری هدیه داده می شود. این بسته بدین شکل فعال می گردد که پس از فعالسازی سیم کارت، پیامک خوش آمد و دعوت به فعالسازی رایگان بسته اینترنت نوترینو به مشترک ارسال می گردد. مشترک تا ۳۰ روز پس از فعالسازی سیم کارت و دریافت پیامک مربوطه امکان فعالسازی بسته هدیه اینترنت نوترینو را از طریق شماره گیری کد #۵*۱۰۰* دارد.

در صورت قطع شدن سیم کارت به هر دلیلی سرویس اینترنت نوترینو نیز قطع می گردد؟

بله. در حال حاضر در صورت قطع سیم کارت، سرویس اینترنت نوترینو نیز غیر فعال می شود. اما پس از وصل شدن مجدد سیم کارت، سرویس اینترنت به صورت خودکار فعال می باشد و در صورتی که مشترک قبل از قطع شدن سیم کارت، بسته فعال اینترنت نوترینو داشته باشد و اعتبار زمانی بسته هنوز به پایان نرسیده باشد، بسته نوترینو نیز همچنان فعال و قابل استفاده خواهد بود.

در زمان اتصال به سرویس اینترنت نوترینو، هزینه اتصال بر چه مبنایی محاسبه می شود؟

هزینه بر اساس کیلوبایت ارسال و دریافت شده می باشد و به طول زمان استفاده شده از سرویس اینترنت نوترینو ربطی ندارد. (محاسبه برحسب حجم اطلاعات انتقالی میباشد)

آیا تنها با مشاهده کردن یک سایت، مشترک می بایست هزینه ای بابت مصرف دیتا پرداخت نماید؟

بله. زمانیکه مشترک وبسایت را مشاهده می کند، با توجه به اینکه یک سری اطلاعات مبادله می شود و پرداخت هزینه منوط بر دریافت و ارسال دیتا می باشد پس مشترک می بایست هزینه کیلوبایت انتقالی را پرداخت نماید. ولی افزایش این هزینه در زمان مشاهده یک سایت مربوط به تغییر تبلیغات موجود در صفحه می باشد که سبب رد و بدل شدن اطلاعات میگردد .

در خصوص اتصالات ناخواسته به عنوان مثال ویروسی شدن گوشی، چه راهکارهایی وجود دارد؟

از آنجا که رابط بین شرکت و مشترک سیم کارت می باشد قاعدتاً مسائل مربوط به گوشی به شرکت ارتباطی ندارد و مشترک خود مسئول این مشکلات می باشد. بهترین روش برای مقابله با این مشکل نصب آنتی ویروس های به روز می باشد.

آیا با تغییر نام سیم کارت، سرویس اینترنت نوترینو قطع می گردد؟

بله، با تغییرنام سیمکارت، اینترنت نوترینو قطع می گردد، لذا مشترک جدید جهت استفاده از سرویس مذکور می باید مجدداً آن را فعال نماید.

چه شرایطی برای فعال سازی و استفاده از اینترنت نسل ۴ (4G) بر روی سیم کارت لازم است؟

برای بهره‌ مندی از اینترنت (4G) لازم است:

  • ۱- تلفن همراه شما قابلیت استفاده از شبکه (4G) را داشته باشد. جهت اطمینان از این مسئله می توانید به راهنمای تلفن همراه خود و یا تنظیمات شبکه آن مراجعه نمایید.
  • ۲- سیم‌کارت نسل چهارم (USIM) را تهیه و جایگزین سیم کارت قبلی خود کنید.
  • ۳- یکی از بسته های آلفا+ را خریداری نمایید.
  • ۴- در محدوده پوشش شبکه (4G) قرار بگیرید.
  • ۵- شبکه LTE را در تنظیمات گوشی خود فعال کنید.

چگونه سیم‌کارت نسل چهارم (USIM) را دریافت نمایم؟

برای دریافت سیم‌کارت های نسل ۴ (یوسیم) می توانید به فروشگاه های زنجیره ای همراه اول، مراکز تلفن ثابت و دفاتر منتخب در سرتاسر ایران مراجعه کنید.

چگونه می توان محصولات نوترینو ( مودم های (3G) و(4G) ، باندل مودم و پلن و سیمکارت و ...) را خریداری کرد؟

محصولات نوترینو را می توان به دو روش نقدی و قسطی خریداری نمود:
روش های خرید نقدی:

  • فروشگاه‌های همراه اول در سطح کشور (جهت دسترسی به آدرس و شماره تماس تمامي فروشگاه‌هاي همراه اول به آدرس مقابل مراجعه نماييد http://www.mci.ir/chain-stores )
  • فروشگاه آنلاین همراه اول به نشانی https://shop.mci.ir
  • ارسال عدد "1" به سرشماره رایگان ۸۰۱۸ برای آن دسته از مشترکینی که مایلند محصول دلخواه خود را به صورت تلفنی انتخاب و درب منزل تحویل بگیرند.

روش های خرید قسطی:

  • فروشگاه‌های همراه اول در سطح کشور (جهت دسترسی به آدرس و شماره تماس تمامي فروشگاه‌هاي همراه اول به آدرس مقابل مراجعه نماييد http://www.mci.ir/chain-stores )
  • ارسال عدد "١" به سرشماره رایگان ۸۰۱۸ برای آن دسته از مشترکینی که مایلند محصول دلخواه خود را به صورت تلفنی انتخاب و درب منزل تحویل بگیرند.

برای اطلاع از انواع محصولات نوترینو، جزئیات محصولات و قیمت آنها به منوی مودم های نوترینو مراجعه نمایید.

سیم کارت دیتا چه ویژگی هایی دارد و چه تفاوتی با سیم کارت دائمی و اعتباری دارد؟

سیم کارت دیتای همراه اول از نوع سیم کارت اعتباری است و تنها امکان استفاده از دیتا و پیامک در آن مهیا می باشد (امکان مکالمه با آن وجود ندارد). مشترکین می توانند با استفاده از این سیم کارت از خدمات نسل۳ (3G) همراه اول بهره مند گردند. قیمت این سیم کارت ۱۰۰,۰۰۰ ریال است که دارای ۵۰,۰۰۰ ریال اعتبار اولیه و یک گیگابایت اینترنت هدیه جهت استفاده در یک ماه می باشد.

چگونه می توان از سرعت اینترنت نوترینوی سیم کارت خود مطلع شوم؟

همراه اول امکان تست سرعت اینترنت را با استفاده از نرم افزار OOKLA Speed test برای مشترکین خود فراهم نموده است. نرم افزار OOKLA Speed test ابزاری قدرتمند برای تست سرعت اینترنت می باشد که قادر است تا در هر زمان و هر مکانی با استفاده از روش های استاندارد و با اندازه گیری شاخص هایی مانند سرعت دانلود، سرعت آپلود و زمان تاخیر، امکان ارزیابی عملکرد اینترنت را به صورت رایگان برایتان فراهم نماید.