راهنمای سرویس ها

سرویس آوای انتظار

با فعال سازی سرویس آوای انتظار، تماس گیرنده با شنیدن آوایی دلنشین در انتظار پاسخ گویی می ماند.

قیمت هرآهنگ ماهیانه ۳۰۰۰ ریال بوده و تغییر آهنگ تا سی روز رایگان انجام می شود. این سرویس به صورت خودکار تمدید خواهد شد.

آوای انتظار
روش ارسال/عملیات فعالسازی تغییر آهنگ غیرفعالسازی
پیامک (sms) ارسال کد آوا به شماره 8989 ارسال کد آوای جدید به شماره 8989 ارسال عدد 5 به شماره 8989
(IVR) تلفن گویا تماس با شماره 9990 از طریق گوشی تلفن همراه،فشردن کلید2، سپس 2، سپس 1، سپس 2،سپس 2، سپس 1و سپس وارد کردن کد آوای انتظارمورد نظر و کلید مربع تماس با شماره 9990 از طریق گوشی تلفن همراه،فشردن کلید2، سپس 2، سپس 1، سپس 2،سپس 1 و سپس وارد کردن کد آوای انتظار جدید مورد نظر و کلید مربع تماس با شماره 9990 از طریق گوشی تلفن همراه،فشردن کلید2، سپس 2، سپس 2 و سپس 2
کدهای دستوری (USSD) شماره گیری و ارسال *10*221*کدآهنگ# شماره گیری و ارسال *10*222*کدآهنگ جدید# شماره گیری و ارسال
*10*223* کدآهنگ #

سرویس اینترنت

با استفاده از امکانات سرویس اینترنت   همراه اول، مرور صفحات وب و دسترسی به سرویس های آنلاین در هر موقعیتی فراهم می شود.
فعالسازی از طریق دو روش زیر:
۱.    ارسال پیام کوتاه  با متن عدد یک به شماره ۸۰۸۸

۲.    ارسال دستور *10*231#


تنظيمات اينترنت از طريق سه روش زير:

۱.    مشاهده شماره سريال (IMEI) ۱۵رقمي گوشي با وارد کردن کد ميانبر #۰۶#*، ارسال نوع و مدل گوشي يا شماره سريال گوشي (IMEI) ازطريق پيام کوتاه به شماره ۸۰۰۸
۲.    مراجعه به سایت همراه اول (www.mci.ir)
۳.    در صورتی که گوشی تلفن همراه قابلیت انجام تنظیمات خودکار را نداشته باشد، مشترک مي‌تواند تنظیمات زیر را به صورت دستي در قسمت تنظیمات اینترنت دستگاه خود وارد نماید.

 غیرفعال سازی از طریق دو روش زیر:

۱.    ارسال پیامک با متن عدد دو به شماره ۸۰۸۸
۲.    ارسال دستور *10*232#

بسته های نوترینو (آلفا و آلفا+)

بسته های آلفا و آلفا+

بسته های نوترینو بسته های اینترنتی همراه اول هستند که در دو نوع آلفا+(با سرعت بدون مرز) و آلفا(با محدودیت سرعت) به مشترکین ارائه می شود.

بسته های آلفا+(سرعت بدون مرز)

بسته های آلفا+ بسته های پرسرعت نوترینو هستند. این بسته ها با سرعتی بالا امکان استفاده تخصصی و حرفه ای را از اینترنت نسل سوم، چهارم و چهارونیم ممکن می سازند. افرادی که فایل های حجیم ارسال و یا دریافت می کنند، مکالمه های صوتی و یا ویدیویی در بستر اینترنت انجام می دهند، از برنامه های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می کنند و یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا را دارند می توانند از بسته¬ های آلفا+ استفاده کنند. بسته های آلفا+ تنوع بسیاری جهت پاسخگویی به مصارف مختلف دارند. جزئیات بسته های آلفا+ در جدول ۱ ارائه شده است.

جدول ۱- بسته های آلفا+ (سرعت بدون مرز)

مدت اعتبار ترافیک مبلغ قابل پرداخت (تومان) روش فعالسازی
یک روزه ۶۰MB
(۳۰MB + ۳۰MB هدیه شبانه)
۹۰۰ تومان *۱۰۰*۲۱5#
۲۰۰MB
(۱۰۰MB + ۱۰۰MB هدیه شبانه)
۱,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲11#
۶۰۰MB
(۳۰۰MB + ۳۰۰MB هدیه شبانه)
۳,۵۰۰ تومان *۱۰۰*212#
۲GB
(۱GB + ۱GB هدیه شبانه)
۹,۰۰۰ تومان *۱۰۰*213#
۶GB
(۳GB + ۳GB هدیه شبانه)
۱۰,۰۰۰ تومان *۱۰۰*214#
هفت روزه ۱۰۰MB
(۵۰MB + ۵۰MB هدیه شبانه)
۱,۸۰۰ تومان *۱۰۰*۲25#
۲۰۰MB
(۱۰۰MB + ۱۰۰MB هدیه شبانه)
۲,۵۰۰ تومان *۱۰۰*۲۲1#
۶۰۰MB
(۳۰۰MB + ۳۰۰MB هدیه شبانه)
۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲22#
۲GB
(۱GB + ۱GB هدیه شبانه)
۱۰,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲2۳#
۶GB
(۳GB + ۳GB هدیه شبانه)
13,500 تومان *۱۰۰*۲24#
سی روزه ۲۰۰MB
(۱۰۰MB + ۱۰۰MB هدیه شبانه)
۴,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲3۱#
۶۰۰MB
(۳۰۰MB + ۳۰۰MB هدیه شبانه)
۷,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲3۲#

۲GB
(۱GB +۱GB هدیه شبانه)
(1GB+ وای فای اول)

۱۰,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲33#

۴GB
(۲GB + ۲GB هدیه شبانه)
با شرایط ویژه

(2GB+ وای فای اول)

۱۲,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۲34#

۸GB
(۴GB + ۴GB هدیه شبانه)
(4GB+ وای فای اول)

۱۷,۰۰۰ تومان *100*235#
  • جدول 1-بسته های آلفا+(سرعت بدون مرز)

  • این بسته ها برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می باشد.

  • بسته های آلفا+ به همان میزان ترافیک خریداری شده (قابل مصرف در طول شبانه­ روز)، دارای ترافیک هدیه شبانه هستند (قابل مصرف در بازه زمانی ۲ الی ۷ بامداد). برای مثال بسته ماهانه 300 مگابایت + 300 مگابایت هدیه شبانه، علاوه بر 300 مگابایت ترافیک خریداری شده، 300 مگابایت نیز ترافیک هدیه دارد که در ساعات شب(۲ الی ۷ بامداد) قابل استفاده می ­باشد.

  • در صورتی که حجم شبانه بسته تمام شده باشد و مشترک در بازه زمانی شب (۲ تا ۷ بامداد) از نوترینو استفاده نماید، ترافیک مصرفی از حجم شبانه ­روزی وی کاسته خواهد شد.

  • بسته

  •  این سه بسته علاوه بر هدیه شبانه، دارای ترافیک هدیه وای فای اول (قابل استفاده در نقاط تحت پوشش وای فای اول) به میزان ترافیک روزانه می باشند. برای مثال بسته ماهانه 1+1 ، علاوه بر ۱ گیگابایت ترافیک خریداری شده، دارای 1 گیگابایت ترافیک هدیه شبانه و نیز 1 گیگا بایت هدیه وای فای اول می باشد.

  •  برای مشاهده نقاط تحت پوشش وای فای اول به www.mci.ir/wifiaval مراجعه نمایید.

  •  حجم وای فای اول هر بسته تنها در نقاط تحت پوشش وای فای اول و با اتصال به شبکه بی سیم WiFiAval امکانپذیر می باشد.

بسته ۴ گیگابایت( ۲گیگ +۲ گیگ هدیه شبانه) (ویژه با شرایط ) پیشنهاد ویژه نوترینو به مشترکان با قیمت ۱۲,۰۰۰ تومان برای مدت محدود است.

مشترک گرامی، شما با خرید این بسته از پیشنهاد ویژه همراه اول که در مدت محدود ارائه می شود بهره­ مند خواهید شد. به مدت محدود، این بسته اینترنتی برای همراهان وفادار با تخفیف ۳ هزار تومانی و معادل ۱۲ هزار تومان ارائه می شود. از آنجا که ارزش واقعی این بسته ۱۵ هزار تومان است، اگر مشترک قصد ترک اپراتور را داشته باشد باید مجموع تخفیفات آن را به منظور تسویه حساب با اپراتور پرداخت کند.

بسته های آلفا(با محدودیت سرعت)

بسته های آلفا، بسته های اینترنتی با سرعت محدود هستند که اینترنتی مطمئن و ارزان قیمت را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. با توجه به توسعه پوشش شبکه نسل سه، چهار و چهارونیم در سراسر کشور، پیشنهاد همراه اول استفاده از بسته های نوترینوی آلفا+ است، چرا که این بسته ها از قابلیت سرعت بالای شبکه موجود حداکثر استفاده را می برند. با این وجود، همراه اول برای در نظر گرفتن رفاه حال مشترکینی که همچنان تلفن همراه آنها از شبکه نسل سه و چهار پشتیبانی نمی کند و یا محل زندگی ایشان در معدود مناطق بدون پوشش شبکه نسل سوم قرار دارد بسته های ارزان قیمت آلفا را با سرعت محدود ارائه می کند. محدودیت سرعت اعمال شده بر این بسته ها برابر 512Kbps است.

جدول ۲- بسته های آلفا (با محدودیت سرعت)
مدت اعتبار ترافیک مبلغ قابل پرداخت (تومان) روش فعالسازی
یک روزه ۱۵۰ مگابایت ۱,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۱۱#
هفت روزه ۸۰۰ مگابایت ۵,۰۰۰ تومان *۱۰۰*۱۲#
هفت روزه (فقط از ساعت 23 لغایت 8 صبح) ۸۰۰ مگابایت ۱,۰۰۰ تومان *100*14#

  • این بسته ها برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می باشد.

بسته های آلفا+ شبانه (با حجم محدود)

بسته‌های آلفا+ شبانه، بسته های پرسرعت نوترینو هستند که با قیمت مناسب فقط برای استفاده شبانه در بازه زمانی ۲ الی ۷ بامداد طراحی شده اند.

جدول ۳- بسته‌های آلفا+ شبانه
بسته‌ های شبانه قیمت (تومان) میزان حجم کد دستوری فعالسازی
یک روزه ۹۰۰ تومان ۹۰۰ مگابایت *100*271#
هفت روزه ۴,۵۰۰ تومان ۱۰ گیگا بایت *100*272#
سی روزه ۹,۰۰۰ تومان ۲۲ گیگا بایت *100*273#

اتمام بسته

بسته ها در دو صورت به پایان می رسند:

  1. ۱.پایان مدت اعتبار بسته
  2. ۲.پایان حجم شبانه ­روزی بسته (حتی اگر هدیه شبانه باقی مانده باشد)

با پایان یافتن بسته یکی از حالت های زیر اتفاق خواهد افتاد:

  1. ۱.تمدید خودکار زمانی: این قابلیت برای بسته­ های ۳۰ روزه آلفا و آلفا+ است که پس از گذشت ۳۰ روز به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می توانند با ارسال کد دستوری *100*8# تمدید خودکار را لغو کنند.
  2. ۲.تمدید خودکار حجمی: در صورت تمام شدن حجم شبانه ­روزی، تمامی بسته­ های آلفا و آلفا+ به صورت خودکار تمدید حجمی خواهند شد. مشترکین می توانند با ارسال کد دستوری *100*8# تمدید خودکار را لغو کنند.
  3. ۳.تعرفه عادی: در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیافتد، مصارف آتی اینترنت مشترک طبق جدول زیر محاسبه خواهد شد:
 

تعرفه عادی نوترینو
نوع سیم کارت تعرفه
هر کیلوبایت تبادل اطلاعات
سیم کارت دائمی ۰.۴ ریال
سیم کارت اعتباری ۰.۶ ریال

رزرو بسته

در صورتی که مشترکی بسته­ ی فعال (آلفا یا آلفا+) داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته­ ی دیگری نماید، بسته­ ی جدید برای وی رزرو می­ گردد. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی، در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته­ ی رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته­ ی بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته­ ی دلخواه صورت پذیرد.

 

نکات اصلی در خصوص رزرو بسته :

مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده و یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می ­شود.

لازم به ذکر است که علاوه بر امکان رزرو بسته، می توان بسته رزرو شده را تغییر و یا حذف نمود. جهت تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری *100# بسته دیگری را خریداری کرد و جهت لغو رزرو باید از کد دستوری *100*8# استفاده نمود.

در صورتی که مشترک دارای بسته آلفا باشد و بخواهد بسته آلفا+ رزرو کند، علاوه بر رزرو بسته، می تواند درخواست کند تا همان لحظه بسته آلفا+ برای وی فعال شود و با این کار لازم نیست برای استفاده از بسته آلفا+ منتظر اتمام بسته آلفا باشد.

 

روش های خرید و پرداخت:

روش خرید و پرداخت هر یک از بسته ها در جدول زیر شرح داده شده است:

مشاهده و خرید بسته ها
سامانه جامع *10# سامانه *100# سامانه جامع پیامکی
۰۰۹۸۱۰
یا
۹۸۱۰+
سامانه پیامکی ۸۰۸۰ حساب کاربری همراه من
شماره گیری *10*32#
مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
شماره گیری
*100#
مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر
ارسال عدد ۳۲ لاتین
مشاهده بسته ها و ارسال عدد بسته
ارسال عدد ۳۲ لاتین
مشاهده بسته ها و ارسال عدد بسته
مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس
my.mci.ir
مشاهده و انتخاب بسته موردنظر
روش پرداخت
مشترکین دائمی مشترکین اعتباری
اضافه شدن مبلغ بسته به قبض مشترک کسر مبلغ بسته از اعتبار مشترک

خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول(*1#)
خرید بسته نوترینو به صورت مستقیم خرید بسته نوترینو برای دیگران
-تنها با یک بار مراجعه به سرشماره *1# و واریز مبلغ بسته از طریق حساب بانکی - خرید برای اعضا خانواده و نزدیکان
- خرید برای خود مشترک جهت استفاده روی دستگاههایی مانند تبلت

برای اطلاعات بیشتر به صفحه خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول(*1#) مراجعه نمایید.

اطلاع از وضعیت بسته:

مشترکین می توانند با استفاده از روش های ذیل از وضعیت بسته خود، حجم باقی مانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو خود اطلاع پیدا کنند:

اطلاع از وضعیت بسته
سامانه جامع *10# سامانه *100# سامانه جامع پیامکی ۱۰ سامانه پیامکی ۸۰۸۰ حساب کاربری همراه من
شماره گیری *10*320# شماره گیری *100*0# ارسال عدد ۳۲۰ لاتين ارسال عدد ۰ لاتين مراجعه به حساب کاربری «همراه من» به آدرس my.mci.ir قسمت گزارش مصرف

بسته های آلفا+ نامحدود شبانه (جدید)

بسته‌های آلفا+ نامحدود شبانه، بسته های یک روزه، یک هفته و یک ماهه پرسرعت نوترینو با حجم نامحدود هستند که با قیمت مناسب فقط برای استفاده در ساعات مشخصی از شبانه روز ارائه می شوند.

بسته های آلفا+ شبانه(حجم نامحدود)
بسته های اینترنت نامحدود شبانه مدت زمان اعتبار بسته نامحدود میزان حجم قیمت (تومان) کد دستوری فعال سازی
اینترنت نامحدود شبانه (یک روزه) ۱ روز از ساعت ۲ تا ۷ بامداد نامحدود 1,000 تومان *1000*211#
۱ روز از ساعت 1 بامداد تا ۱۱ صبح نامحدود 5,000 تومان *1000*212#
اینترنت نامحدود شبانه (یک هفته) 7 روز از ساعت 1 بامداد تا 11 صبح نامحدود 14,000 تومان *1000*221#
اینترنت نامحدود شبانه (یک ماهه) 30 روز از ساعت 1 بامداد تا 11 صبح نامحدود 29,000 تومان *1000*231#

این بسته ها برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده می­ باشد.

لازم بذکر است بسته­ های نامحدود شبانه فاقد رزرو خودکار هستند.

این بسته­ ها دارای حجم نامحدود هستند.

امکان خرید این بسته­ ها با بسته­ های آلفا و آلفا+ به طور همزمان وجود دارد.

مشترک در یک زمان تنها می تواند یک بسته نامحدود شبانه را فعال نماید.

سایر کدهای دستوری مربوط به این بسته­ ها در جدول زیر آمده است:

سرویس کد دستوری (USSD)
بسته­ های نامحدود شبانه *1000*2#
استعلام *1000*0#
راهنما *1000*9#

USSDدرختواره کدهای

 مکالمه گروهی

با فعالسازی این سرویس مشترکین تلفن همراه می توانند بصورت همزمان با حداکثر ۵ نفر مکالمه نمایند،  بصورتی که تمامی افراد حاضر در این تماس امکان صحبت نمودن وشنیدن صدای سایرین را داشته باشند.

برای ایجاد مکالمه گروهی،می توان با اولین شماره تماس گرفته و مکالمه را در حالت Hold قرار داد. پس از تماس با شماره بعدی و انتخاب گزینه join،Conference یا merge از option یا منوی گوشی،مکالمه گروهی برقرار می شود.

این سرویس برای تمام مشترکین فعال می باشد.مشترک می تواند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با تکمیل فرم و ارائه اصل و تصویر کارت ملی، نسبت به غیرفعال سازی سرویس اقدام نماید.

 انتقال مکالمه

با فعالسازی این سرویس، مشترکین تلفن همراه می توانند درحالات مختلف شماره تلفن خودرا روی شماره دیگر منتقل نمایند.

این سرویس رایگان عرضه می شود.

درصورت تماس، هزینه مکالمه ازتلفن همراه مربوطه به شماره انتقال یافته، برای مشترک محاسبه می گردد.

*        انتقال کلیه تماس ها به شماره دلخواه

استفاده از کد # شماره *۲۱*

*         غیرفعال سازی سرویس انتقال کلیه تماس ها

استفاده از کد #۲۱#

*         انتقال تماس درصورت اشغال بودن به شماره دلخواه

استفاده از کد#شماره *۶۷*

 *       غیرفعال سازی سرویس انتقال تماس درصورت اشغال بودن

استفاده از کد #۶۷#

پیامگیر صوتی (منشی تلفنی)

مشترکین دائمی و اعتبباری همراه اول می توانند سرویس پیامگیر صوتی خود را از طریق سامانه جامع خدمات همراه اول با استفاده از روش های زیر به صورت رایگان فعال نمایند:

  • شماره گیری*10*241#
  • ارسال 241 به سرشمار 10

به این ترتیب تماس های بدون پاسخ به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال یافته و همراه اول با ارسال پیامک از سرشماره ۰۹۹۱۲ مشترک را از وجود پیام صوتی جدید آگاه می کند.مشترکین می‏توانند با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های صوتی خود را بشنوند.<

ویژگیهای پیامگیر صوتی همراه اول
  • مشترکین می توانند با استفاده از روش های فوق، پیامگیر صوتی خود را در حالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer)فعال نمایند.به این ترتیب درصورت عدم پاسخگویی، تماس های دریافتی به شماره ۰۹۹۱۲ انتقال می یابند.
  • درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی، برای مشترک پیام بگذارد. پیامکی از سرشماره۰۹۹۱۲ارسال شده و وجود پیام صوتی جدید را به وی اطلاع می دهد.
  • درصورتیکه فرد تماس گیرنده پس از اتصال به پیامگیر صوتی پیامی نگذارد. پیامکی از سرشماره ۱۰۰۸۲ برای مشترک ارسال شده و وجود یک تماس بی پاسخ را به وی اطلاع می دهد.
  • مشترکین می توانند از خط خود با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و پیام های جدید خود را شنیده و یا پیام های خود را مدیریت نمایند.
  • درصورتیکه مشترک به سیم کارت خود دسترسی نداشته باشد، می تواند با استفاده از سایر خطوط همراه اول با شماره ۰۹۹۱۳ تماس گرفته و پس از وارد نمودن کلمه عبور، پیام های صوتی خود را دریافت کند.
  •  توجه:مشترک می تواند با شماره ۰۹۹۱۲ تماس گرفته و برای پیامگیر صوتی خود، کلمه عبور تعیین نماید.
قوانین و شرایط کلی
  • مشترکین می توانند، سرویس پیامگیر صوتی خود را تنها با استفاده از روش های ذکرشده (از طریق سامانه جامع خدمات) فعال و غیرفعال نمایند. به عبارت دیگر فعال سازی و غیرفعال سازی ازطریق دفاتر خدمات ارتباطی و یا درگاه پیامکی۰۹۹۱۲، امکان پذیر نمی‎باشد.
  • پیامگیر صوتی همراه اول به صورت پیش فرض درحالت عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) فعال می شود. مشترکین می توانند با استفاده از تنظیمات گوشی، تماس های خود را در حالت های دیگر همچون دردسترس نبودن(Unreachable) ، مشغول بودن شماره (Busy) و ... به ۰۹۹۱۲ انتقال دهند.
  • پیامگیر صوتی همراه اول صرفا بر روی شماره ۰۹۹۱۲ فعال می شود و درصورتیکه با استفاده از تنظیمات گوشی پیامگیر صوتی بر روی شماره هایی به جز شماره فوق الذکر فعال شود، نمی توان پیام های صوتی را دریافت کرد.
  • درصورتیکه مشترک سرویس تماس بان خود را فعال نموده باشد، می تواند به صورت همزمان سرویس پیامگیر صوتی خود را نیز فعال نموده و از مزایای این سرویس ها به ترتیب درحالت های دردسترس نبودن(Unreachable) و عدم پاسخگویی به تماس (No-answer) بهره مند شود.
  • درصورتیکه مشترک سرویس انتقال تماس خود را از طریق شماره گیری *10*243#و یا ارسال کد ۲۴۳ به سرشماره ۱۰غیرفعال نماید، فعال‏سازی سرویس پیامگیر صوتی با موفقیت انجام نمی شود.
  • دریافت پیام صوتی هزینه ای نداشته ولی شنیدن پیام هزینه ای معادل هزینه تماس درون شبکه ای خواهد داشت.

عدم دریافت پیامک تبلیغاتی 

برای عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی، مشترکین می توانند به یکی از روش های زیر اقدام کنند:

۱ – ارسال عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ – شماره گیری کد دستوری *۸۹۹۹#
۳ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

  

جیرینگ،کیف پول همراه

جیرینگ سامانه ای نوین برای مدیریت امورمالی است. مشترکین می توانند عملیاتی چون واریز، انتقال و برداشت وجه، پرداخت قبوض همراه اول، خرید شارژ اعتباری، خرید و پرداخت های روزانه را با استفاده از این سرویس و بدون نیاز به داشتن حساب بانکی انجام دهند. اطلاعات تکمیلی درمورد نحوه ارائه خدمات در سایت(http://jiring.ir) آورده شده است.

با شماره گیری *۱۲۳# ، انجام مراحل ثبت نام و دریافت رمز، عضوی از جیرینگ باشید.

با مراجعه به سایت (http://jiringate.com) جیرینگ خود را شارژ کنید.
 سرویس همراهان اول

مشترکین دائمی می توانند با استفاده از این سرویس، شماره همراه اول یا ثابت ۵ نفر از اعضای خانواده و یا دوستان را در لیست همراهان اول خود قرارداده و مشترکین اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس ۱۰ شماره همراه اول و ثابت (حداکثر ۵شماره تلفن ثابت) را در لیست همراهان اول خود قرار دهند. پس از فعالسازی این سرویس مشترکین دائمی و اعتباری می توانند در مدت زمان ۳ ماه از تخفیف در مکالمات داخل شبکه با این شماره ها بهره مند گردند. هزینه افزودن هر عضو ۴۵۰۰ ریال است. مکالمات داخل شبکه با همراهان اول برای مشترکین دائمی و اعتباری شامل ۱۰% تخفیف خواهدبود.

سرویس همراهان اول
   
نوع درخواست
دستور
فعال سازی
 
 ارسال عدد ۱ به شماره ۸۹۲۰
ارسال دستور #۳۳۱۲*۱۰*        
غیرفعال سازی 

  ارسال دستور #۳۳۱۵*۱۰*

ارسال عدد ۵ به شماره ۸۹۲۰

 اضافه نمودن عضو
ارسال (شماره موردنظر#۳) به شماره ۸۹۲۰

 ارسال دستور #۳۳۱۳*۱۰*

 جایگزینی اعضای انتخابی
ارسال (شماره جدید#شماره قدیم#۴) به شماره ۸۹۲۰

ارسال دستور #۳۳۱۴*۱۰* 

 حذف عضو

 ارسال (شماره موردنظر#۶) به شماره ۸۹۲۰

  ارسال دستور #۳۳۱۶*۱۰*

 مشاهده اعضا
 ارسال عدد ۰ به ۸۹۲۰
 ارسال دستور #۳۳۱۱*۱۰*

 

  

سرویس همراهان اول ویژه مشترکین اعتباری
   
نوع درخواست
دستور
ارسال راهنمای کدهای دستوری (Help)
#.*۱۳۱*
فعال سازی سرویس

*۱۳۱*۱#  

غیرفعال نمودن سرویس
۲#*۱۳۱*
 اضافه نمودن اعضاء انتخابی
#شماره تلفن موردنظر*۳*۱۳۱* 
 جایگزینی اعضاء انتخابی همراهان اول

شماره قدیم*شماره جدید*۴*۱۳۱*# 

 مشاهده اعضاء همراهان اول
*۱۳۱*۵#  
حذف اعضاء انتخابی همراهان اول
*۱۳۱*۶#  

سرویس انتقال اعتبار

سرویس انتقال اعتبار، سرویسی جذاب است که به مشترکین امکان می دهد در زمانی بسیار کوتاه از خطوط دائمی و اعتباری همراه اول برای خطوط اعتباری شارژ یا اعتبار منتقل کنند. به این ترتیب مشترکین اعتباری همراه اول می توانند علاوه روش های مرسوم تهیه شارژ، از طریق خط دائمی و اعتباری دیگر نیز شارژ خود را افزایش دهند. مبلغ منتقل شده در این سرویس در پایان دوره بر روی قبض مشترک دائمی ارائه می شود و یا از اعتبار مشترکین اعتباری انتقال دهنده شارژ، کم می شود. هزینه هر انتقال ۴۰۰ ریال می باشد.

 
سرویس انتقال اعتبار
   
انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی
انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری

ارسال پیامک با متن

(شماره مقصد*مبلغ به ریال* رمز) به شماره ۸۹۱۱

استفاده ازکد میانبر

  # شماره مقصد*مبلغ به ریال*رمز*۱۳۲*

استفاده از دستور # ۱۱۳*۱۰*
استفاده از تلفن گویا ۴۴۴
 شرایط انتقال اعتبار از سیم کارت دائمی
 
مقدار قابل انتقال در هر تراکنش باید مضربی از ۱۰،۰۰۰ ريال و بین ۱۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ ريال باشد.
• حداکثر مقدار قابل انتقال در هر ماه برای مشترکین دائمی ۱۰۰،۰۰۰ ريال است.
• مشترکین دائمی با رسیدن بدهی به ۶۰ درصد ودیعه شان، امکان استفاده از این سرویس را تا زمان وصول بدهی از دست می دهند.
• مشترکین دائمی با شرایط غیر نرمال (مانند تقسیط قبض، سیم کارتهای تست و اداری) امکان استفاده از سرویس را ندارند.
• مشترکین دائمی دارای خط با پیش شماره ۰۹۱۰ امکان استفاده از این سرویس را ندارند.
  شرایط انتقال اعتبار از سیم کارت اعتباری
مقدار قابل انتقال در هر تراکنش باید بین ۱۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ ريال باشد.
• حداکثر مقدار قابل انتقال در هر ماه برای مشترکین اعتباری ۵۰۰،۰۰۰ ريال است. حداکثر دفعات انتقال اعتبار، ۳۰ بار در ماه می باشد.
• حداکثر مقدار قابل انتقال روزانه برای مشترکین اعتباری ۱۰۰،۰۰۰ ريال است. حداکثر دفعات انتقال اعتبار، ۵ بار در روز می باشد.
• مشترکین اعتباری با شرایط غیر نرمال (مانند خط صفر، قطع، غیرفعال و سلب امتیاز) امکان استفاده از سرویس را ندارند.

توجه: مشترکین می توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۸۹۱۰، رمز انتقال را به دست آورند.

توجه: مشترکین می توانند از طریق تماس با تلفن گویا ۹۹۹۰،ورود به منوی خدمات صورت حساب مشترکین و پرداخت قبض(فشردن کلید۹)، ورود به منوی خدمات تلفن های اعتباری(فشردن کلید۴)،تعیین شماره و خرید شارژ با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب، شماره اعتباری موردنظر را شارژ نمایند.

سامانه جامع خدمات همراه اول #۱۰*

کلیه مشترکین همراه اول می­ توانند به صورت رایگان و به سادگی با اتصال به سامانه جامع خدمات همراه اول به کلیه خدمات و طرح­های همراه اول دسترسی یابند. برای اتصال به این سامانه تنها کافی است *۱۰# را بر روی گوشی­های خود شماره ­گیری کنید.

 مزایای سامانه جامع خدمات همراه اول:

*   کار با این سامانه بسیار ساده است و مشترکین پس از اتصال به سامانه تنها کافی است از داخل منوی ارائه شده گزینه ­ی مورد نظر را انتخاب کنند.

*   مشترکین می ­توانند در یک نگاه کلیه خدمات و طرح­های همراه اول را ببینند. به این ترتیب، همچنین مشترکین تنها با به خاطر سپردن کد *۱۰# به کلیه خدمات و طرح­ها دسترسی خواهند داشت.

*   مشترکین با هر نوع گوشی می ­توانند به این سامانه اتصال یابند. بعبارت دیگر بر خلاف سامانه های دیگر ( مانند SMS) استفاده از این سامانه وابستگی به نوع تلفن همراه و زبان نوشتاری آن ندارد.

*    استفاده از این سامانه رایگان است.

*   مشترکین برای دسترسی به سطوح جلوتر نیازی به مرور کلیه سطوح قبلی ندارند و می­توانند با استفاده از کدهای میانبر مستقیما به بخش مورد نظر دسترسی یابند.

انتظار مکالمه

با فعالسازی این سرویس ، مشترکین تلفن همراه می توانند درزمان مکالمه، اگرتماس جدیدی با وی برقرارشد با در انتظار گذاشتن یکی از تماس ها ، پس از فشردن کلید برقراری ارتباط با دیگری مکالمه نمایند.

این سرویس برای تمامی  مشترکین بصورت رایگان فعال بوده و استفاده از آن صرفا" نیازمند تنظیمات گوشی می باشد

با ارسال دستور #۲۴۲*۱۰* از طریق سامانه جامع خدمات همراه اول می توان به سرویس انتظار مکالمه دسترسی پیدا کرد.

نمایشگر

بافعال بودن این سرویس رویت شماره تلفن تماس گیرنده امکان پذیر می شود .این سرویس برای تمامی مشترکین بصورت رایگان فعال است.

 شماره گیری ثابت

با فعالسازی این سرویس مشترکین می توانند امکان شماره گیری باسیم کارت خود را صرفا" به تعداد مشخص و معین (این تعداد با توجه به گوشی تلفن همراه بین ۱۵ الی ۲۵ شماره متغیر می باشد ) محدود نمایند. این سرویس برای تمامی مشترکین فعال بوده و فقط نیاز به اعمال تنظیمات درگوشی دارد.

دریافت صورت حساب پایان دوره و میان دوره

با استفاده از این سرویس، مشترکین دائمی می توانند از قبض دوره و كاركرد ميان دوره تلفن همراه خود به تفكيك موارد كاركرد تلفن شهري، بين شهري، پيام‌كوتاه و ساير هزينه‌‏ها مطلع شوند.
*    دریافت مبلغ کارکرد میان دوره
-    ارسال پیامک با متن
m به شماره ۹۹۰۰۰۹
-    ارسال دستور #۱۱۲*۱۰*
-    مراجعه به سایت همراه اول(
www.mci.ir)

*    دریافت خلاصه قبض آخرین دوره
-    ارسال پیامک با متن
s به شماره ۹۹۰۰۰۹
-    ارسال دستور #۱۱۱*۱۰*
-    مراجعه به سایت همراه اول(
www.mci.ir)
 

پرداخت غیرحضوری صورت حساب

شركت ارتباطات سيار با همكاري بانك ها، امكان پرداخت غيرحضوري قبوض تلفن همراه را در سطح كشور فراهم نموده است.

جهت استفاده از خدمات پرداخت غیرحضوری، افتتاح حساب در هریک از بانک های طرف قرارداد، تکمیل فرم و دریافت کدشناسایی و کلمه عبور، ضروری می باشد.

روش های مختلف پرداخت غیرحضوری صورت حساب عبارتند از: 

*             پرداخت از طريق سامانه اطلاع رسانی ۹۹۹۰
*             پرداخت از طريق اينترنت و استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک
*             پرداخت از طریق سامانه پرداخت جیرینگ و همبانک
*             پرداخت از طريق POSفروشگاه ها

*             ‎‎‎پرداخت از طريق تلفن بانک

*             پرداخت از طریق خودپرداز
*             پرداخت از طریق سامانه پیامکی بانک ها

مشترکین می توانند جهت اطلاع از بانک های طرف همکاری و روش های ارائه شده توسط هرکدام به آدرس

http://mci.ir/web/guest/bill-distance-payment مراجعه نمایند.

دریافت باقیمانده شارژ

با استفاده از این سرویس،مشترکین اعتباری از میزان شارژ باقیمانده و تاریخ پایان اعتبار آگاه می شوند.

*             دریافت باقیمانده شارژ

۱.      با استفاده از کد میانبر #۱۱*۱۴۰*

۲.      تماس با تلفن گویا۴۴۴، انتخاب منوی باقیمانده شارژ (فشردن کلید ۲)

۳.      ارسال دستور #۱۲۱*۱۰*

 

مجموعه سرویس های چتراضطراری

معرفی سرویس

همراه اول در راستای شعار هیچ کس تنها نیست با ارائه مجموعه سرویس­های چتر اضطراری مشترکین اعتباری خود را در هنگام اتمام شارژ حمایت خواهد کرد. کد میانبر مجموعه سرویس­های چتر اضطراری*۱۰*۲۶# می ­باشد. این سرویس­ها عبارتند از:

مکالمه اضطراری: مشترکینی که شارژ کافی ندارند، می توانند با ارسال *۱۰*۲۶۱# از همراه اول ۵ دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه دریافت نمایند. مهلت استفاده ازاین بسته، یک روز می باشد.

درخواست تماس: مشترکینی که شارژ کافی ندارند، می توانند با ارسال *۱۰*۲۶۲# و اعلام شماره موردنظر، از سایر مشترکین همراه اول درخواست تماس کنند. این درخواست از طریق پیامک به اطلاع مشترک موردنظر می رسد.

درخواست شارژ: مشترکینی که شارژ کافی ندارند، می توانند با ارسال *۱۰*۲۶۳# و اعلام شماره موردنظر، از سایر مشترکین همراه اول درخواست ۱۰۰۰ تومان شارژ کنند. این درخواست از طریق پیامک به اطلاع مشترک موردنظر می رسد. پس از تایید مشترک موردنظر و کسر کارمزد انتقال، مبلغ ۹۶۰ تومان به اعتبار مشترک درخواست کننده انتقال می یابد.

قوانین و شرایط کلی

شرایط عمومی و محدودیت­های سرویس­ها در جدول زیر ارائه شده است:

مجموعه سرویس های چتراضطراری
   
سرویس

شرایط برخورداری از سرویس

محدودیت ها

مکالمه اضطراری

· مشترکین فعال با اعتبار کمتر از ۲۰ تومان

·حداکثر ۱ بار استفاده در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار

·حداکثر ۱ بار استفاده در فاصله زمانی ۳۰ روز

درخواست تماس

· مشترکین فعال با اعتبار کمتر از ۲۰ تومان

· مشترکین با شرایط قطع یک طرفه

· مشترکین با شرایط قطع دو طرفه

·ارسال حداکثر ۵ درخواست در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار

درخواست شارژ

· مشترکین فعال با اعتبار کمتر از ۲۰ تومان

· مشترکین با شرایط قطع یک طرفه

· مشترکین با شرایط قطع دو طرفه

·ارسال حداکثر ۵ درخواست در فاصله زمانی دو افزایش اعتبار