سوالات متداول محصول APN

از چه نوع سیمکارت‌هایی می‌توان در سرویس APN استفاده کرد؟
هر مشتری سازمانی می‌تواند از سیمکارت‌های از نوع دیتا(دائمی/اعتباری) یا عادی(دائمی/اعتباری) در سرویسAPN استفاده نماید.

آیا می‌توان به‌صورت هم‌زمان از سیمکارت‌های عادی و دیتا در سرویس APN استفاده کرد؟
بله، امکان استفاده هم‌زمان هر دو نوع سیمکارت وجود دارد.

آیا IPهای تخصیص داده‌شده برای سیمکارت‌های فعال در فضای اینترنت برای استفاده در سرویس APN معتبر هستند؟
خیر، IPهای تخصیص داده‌شده برای سیمکارت‌های فعال در فضای اینترنت برای استفاده در سرویس APN معتبر نیستند.

چه نوع سیمکارتی برای استفاده در سرویس APN توصیه می‌شود؟
سیمکارت‌های دائمی دیتا برای استفاده در این سرویس توصیه می‌شود.

چرا سیمکارت‌های دائمی برای استفاده در سرویس APN توصیه می‌شود؟
زیرا سیمکارت‌های دائمی مشکل قطع شدن به علت نداشتن شارژ کافی را ندارند و همچنین امکان صدور قبض و گزارش میزان مصرف به صورت تجمیعی برای این نوع سیمکارت‌ها وجود دارد.

در صورت سوختن سیمکارت‌های فعال در سرویس APN و تعویض آن سیمکارت‌ها، آیا IPهای تنظیم شده برای سیمکارت‌ها را می‌بایست مجدداً تعریف کرد؟
خیر، IPهای قبلی همچنان برای سیمکارت‌های جدید قابل ‌استفاده خواهد بود.

آیا مشتری سازمانی می‌تواند با استفاده از یک لینک ارتباطی از محل سرور خود تا دیتا سنتر همراه اول، به چند شبکه مجزای APN دسترسی داشته باشد؟
بله. این کار امکان‌پذیر است.


آیا امکان ارتباط سیمکارت به‌صورت Point-To-Point یا Point-To-Multi Point در سرویس APN همراه اول وجود دارد؟
خیر. امکان ارائه این سرویس در حال حاضر وجود ندارد.


نحوه پرداخت هزینه‌های ماهیانه سرویس APN چگونه است؟
هزینه‌های ماهیانه سرویس APN در قبض/ صورت‌حساب تجمیعی مشتری ذکر می‌شود. مشتری می تواند با مراجعه به سامانه B2B eCareصورتحساب خود را دریافت و پرداخت نماید.

چنانچه مشتری سازمانی برای خود APN خاصی تنظیم کرده باشد، آیا می‌تواند به اینترنت نیز دسترسی داشته باشد؟
خیر، این امکان وجود ندارد.

چنانچه سیمکارتی در سرویس APN مورداستفاده قرار گیرد، آیا امکان استفاده از سرویس صوت و پیامک همچنان وجود دارد؟
بله. اگر سیمکارت از نوع دیتا نباشد و سیمکارت عادی باشد،، این سرویس‌ها قابل‌استفاده هستند. سرویس پیامک برای انواع سیمکارت های مورد استفاده در سرویس APN در دسترس است.

قابلیت مسدود سازی پیامک در سرویس APN وجود دارد؟
بله. این امکان با توجه به درخواست مشتری قابل انجام می باشد.

حجم بسته‌های دیتای قابل‌استفاده در سرویس APN چه قدر است؟
بسته‌های دیتا با حجم‌های متفاوت و متناسب با انواع نیاز‌ها طراحی‌شده است.برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.
https://www.mci.ir/web/business/apn

آیا امکان پرداخت هزینه ماهانه انتقال دیتا به‌صورت پرداخت به ازای میزان استفاده وجود دارد؟
بله. چنانچه مشترک از سرویس APN استفاده کند، امکان پرداخت هزینه ماهیانه انتقال دیتا به‌صورت پرداخت به ازای میزان استفاده وجود دارد.

امکان استفاده از چه بسته هایی در سرویس APN وجود دارد؟
استفاده از انواع بسته های اشتراکی و اختصاصی در این نوع سرویس وجود دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا اینجا را کلیک کنید.
https://www.mci.ir/web/business/apn

سرویس APN در محل هایی با پوشش نسل های مختلف قابل استفاده است؟
این سرویس در تمامی محل هایی که پوشش دیتا دارند قابل استفاده است. (2.5 G و بالاتر)

همراه اول اطلاعات جمع آوری شده در سرویس APN را در چه محلی به مشتری تحویل می دهد؟
اطلاعات جمع آوری شده در سرویس APN در تهران (مرکز مخابراتی شهید رمضانی و مرکز مخابراتی شهید کاظمیان)، در مشهد (مرکز مخابراتی طلاب)، در تبریز ( مرکز مخابراتی علامه)، در شیراز (مرکز مخابراتی ابوذر) و در اصفهان (مرکز مخابراتی منتظری) به مشتریان تحویل داده می شود.

اطلاعات جمع آوری شده در سرویس APN توسط چه نوع لینک هایی انتقال پیدا می کند؟
جهت انتقال اطلاعات جمع آوری شده در سرویس APN می توان از سه لینک زیر استفاده کرد.
- انتقال از طریق لینک فیزیکی VPLS/MPLS
- انتقال از طریق اینترانت ملی
- انتقال از طریق اینترنت با ایمن سازی به روش IP sec tunnel
برقراری لینک فیزیکی با هماهنگی همراه اول بر عهده مشتری می باشد.

همراه اول کسب وکار