سوالات متداول پیامک انبوه (BULK SMS)

هزینه های سرویس پیامک انبوه چیست؟
هزینه های سرویس پیامک انبوه در قالب دو بخش محاسبه خواهد شد. بخش اول حق دسترسي به سرشماره پیامکی و بخش دوم هزينه ارسال پیامک است.

چه معیارهایی برای انتخاب سرشماره پیامکی بایست مد نظر قرارگیرد؟
سرشماره پیامکی قابل واگذاری به سازمان ها و شرکت ها می تواند شامل سه تا چهارده رقم باشد. شماره های سه رقمی به سازمان ها و ارگان های دولتی و حاکمیتی واگذار می شود. شماره های پیامکی بسته به تعداد ارقام و معیارهایی مانند یکسان بودن ارقام، متوالی بودن ارقام، رند بودن عدد و تقارن قیمت گذاری می شوند.

روش پرداخت در سرویس پیامک انبوه به چه شکل است؟
کلیه پرداخت ها در این سرویس به صورت پیش پرداخت است. مشتری پس از انتخاب سرشماره پیامکی با مشاوره کارشناسان فروش سازمانی و در اختیار گرفتن آن، بایست نسبت به خرید تعداد پیامک مورد نیاز خود اقدام کند. ارسال پیامک با توجه به مقدار پیامک خریداری شده امکا ن پذیر خواهد بود.

کدام دسته از مشترکین می توانند مخاطب پیامک های ارسالی باشند؟
با در اختیار گرفتن سرشماره پیامکی از همراه اول و خرید پیامک، مشتری می تواند به تمامی مشترکین همراه اول در لیست مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. جهت ارسال پیامک به مشترکین سایر اپراتور های تلفن همراه، این خدمت بایست از طریق عاملین مجاز پیامک انبوه صورت گرفته و یا همین شماره پیامکی از سایر اپراتورهای تلفن همراه نیز خریداری شود.

تعیین مخاطبان پیامک انبوه و تهیه محتوی آن چگونه انجام می شود؟
تعیین مخاطبان پیامک انبوه و تهیه محتوی آن توسط مشتری انجام می شود و همراه اول صرفا دسترسی به شماره پیامکی و امکان ارسال پیامک را فراهم می کند و بر محتوی پیام های ارسالی نظارت دارد.

سرشماره تبلیغاتی پیامک انبوه چیست و شرایط دریافت آن چگونه است؟
این نوع سرشماره‌ها برای ارسال پیامک تبلیغاتی به کار می‌رود و صرفا مشترکینی که امکان دریافت پیامک تبلیغاتی خود را مسدود نکرده باشند، از این سرشماره‌ها پیامک دریافت خواهند کرد.
دریافت سرشماره و امکان ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی از دو طریق ممکن است. روش اول مراجعه مستقیم به اداره کل کسب و کار سازمانی همراه اول و عقد قرارداد خرید این سرویس است. روش دوم مراجعه به شرکت‌های طرف قرارداد همراه اول که مجاز به ارائه این سرویس هستند بوده و بهره‌بردار ملزم به رعایت شرایط، مقررات و تعهدات استفاده از این شماره‌ها خواهد بود.

سرشماره خدماتی پیامک انبوه چیست و شرایط دریافت آن چگونه است ؟
سرشماره‌های خدماتی صرفا مختص ارائه خدمات اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مانند خدمات بانکی، باشگاه مشتریان، فعال سازی اپلیکیشن‌ها و ... است و با توجه به ماهیت اطلاع رسانی آن، امکان دریافت این پیامک‌ها برای افرادی که پیامک تبلیغاتی ایشان مسدود است نیز وجود دارد. لازم به ذکر است استفاده از سرشماره‌های خدماتی برای انجام تبلیغات مجاز نیست.
جهت دریافت سرشماره خدماتی علاوه بر شرایط استفاده از خطوط تبلیغاتی، متقاضی ملزم به ارائه مدارک و مستندات دال بر هویت حقوقی متقاضی، جامعه مخاطبین مشخص، کاربری متناسب با خدمات ارائه شده به جامعه مخاطبین، تضامین و تعهدات لازم و رعایت شرایط و مقررات ابلاغی است.
لازم به ذکر است در حال حاضر تبدیل سرشماره تبلیغاتی به سرشماره خدماتی منوط به رعایت تعهدات مذکور از سوی متقاضیان است و بصورت رایگان انجام می‌شود.

عاملین مجاز پیامک انبوه کدامند و چه خدماتی ارائه می دهند؟
این شرکت ها به ارائه شماره های پیامکی با سرشماره های مخصوص خودشان و ارائه سرویس های جانبی مانند پنل های ارسال و دریافت پیامک، گزارشات متنوع پیامک های ارسالی و دریافتی و خدمات دیگری از این قبیل می پردازند. اطلاعات مربوط به عاملین مجاز پیامک انبوه به شرح ذیل است.

عاملین مجاز پیامک انبوه
ردیف عملین مجاز آدرس وبسایت
1 شرکت آتیه داده پرداز http://www.adpdigital.com
2 شرکت ارمغان راه طلایی http://www.armaghan.net
3 شرکت راهکار سرزمین هوشمند http://sms.sls.ir
4 شرکت رهیاب پیام گستران http://rahyabcp.ir
5 شرکت رهیاب رایانه گستر http://sms.rahyab.ir
6 شرکت مگفا http://www.magfa.com

B2B Navigation