سوالات متداول سیم‌کارت سازمانی

مزایای سیم‌کارت سازمانی نسبت به سیم‌کارت عادی چیست؟

سیمکارت‌های سازمانی به صورت یکجا و فعال شده تحویل مشتری سازمانی می‌شود. این سیمکارت‌ها با امکان خرید انبوه و قیمت‌های ترجیحی به مشتریان سازمانی ارائه می‌شوند و از مزایای متعددی از جمله قابلیت ثبت مالکیت سیمکارت‌ها به نام سازمان، امکان ارائه  شماره‌های متوالی و برخوردار هستند. به علاوه امکان صدور صورت‌حساب تجمیعی برای این نوع سیمکارت‌ها وجود دارد.

سیم‌کارت‌های سازمانی از نوع دائمی هستند یا اعتباری؟

سیمکارت‌های سازمانی عادی یا دیتا می‌توانند از هر دو نوع دائمی (با ودیعه و بدون ودیعه) یا اعتباری باشند.

  • سیم‌کارت دائمی با‌ودیعه

این نوع سیمکارت‌‌ها از ابتدای راه ‌اندازی شبکه ارتباطات سیار در سال ۷۳ تاکنون به مشتریان همراه اول عرضه شده است. مالکان این سیمکارت‌ها به دلیل مبلغ تضمین یا ودیعه‌ای که نزد شرکت ارتباطات سیار ایران به هنگام خرید سیم کارت به امانت قرار می‌دهند، می‌توانند از خدمات همراه اول شامل تماس صوتی، پیامک و ... استفاده کرده و  صورت حسابشان  را در پایان دوره پرداخت نمایند. بدیهی است میزان استفاده ریالی از خدمات این نوع سیمکارت‌ ها با توجه به مبلغ ودیعه، بیشتر از سیم کارت‌های دائمی بدون ودیعه است.

  • سیم‌کارت سازمانی بدون ‌ودیعه

این نوع سیمکارت‌ها فاقد تضمین اولیه هستند و برای مشتری در پایان دوره تا سقف مکالمات و خدمات ۳۵۰,۰۰۰ ریال صورت‌حساب صادر می‌شود. مشتریان این نوع سیمکارت‌ها در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و دریافت صورت‌حساب افزایش بستانکاری، سقف اعتبار  خود را افزایش دهند. دارندگان این نوع سیم ‌کارت‌ها نیز می‌توانند از انواع خدمات همراه اول شامل تماس صوتی، پیامک و ... استفاده نمایند.

  • سیم‌کارت اعتباری

مشتریان این نوع سیمکارت‌ها می‌توانند با شارژ حساب خود از کلیه خدمات شبکه همراه اول استفاده نمایند.

  • سیم‌کارت دیتا دائمی

این نوع سیمکارت مانند سیمکارت دائمی بوده ولی امکان استفاده از سرویس مکالمه را ندارد. سیمکارت های دیتا با توجه به امکان دریافت و ارسال پیامک و اینترنت برای انواع مصارف در دستگاه ها و ارتباطات M2M مناسب هستند.

  • سیم‌کارت دیتا اعتباری

این نوع سیمکارت مانند سیمکارت دیتا دائمی بوده ولی اعتبار اولیه آنها پایین است. سیمکارت های دیتا اعتباری با توجه به امکان دریافت و ارسال پیامک و اینترنت برای انواع مصارف در دستگاه ها و ارتباطات M2M مناسب هستنند.

 شرایط لازم برای دریافت سیم‌کارت سازمانی چیست؟

ارائه درخواست رسمی بر روی سربرگ با مهر و امضاء مجاز شامل تعداد و نوع سیمکارت درخواستی و ارائه اطلاعات تماس جهت اخذ مدارک مورد نیاز و ارائه راهنمایی های لازم.

هر سازمان تا چند عدد سیم‌کارت می‌تواند خریداری نماید؟

در حال حاضر محدودیتی بر روی تعداد خرید سیمکارت سازمانی اعمال نگردیده و سازمان‌ها می‌توانند به هر  میزان سیمکارت خریداری نمایند.

از چه روش‌هایی می‌توان سیم‌کارت سازمانی تهیه کرد؟

در صورت درخواست بیش از ۵۰ عدد سیمکارت سازمانی، لازم است سازمان‌ها درخواست خود را در قالب نامه بر روی سربرگ سازمان، همراه با اطلاعات تماس به  اداره فروش سازمانی همراه اول ارسال نمایند.
چنانچه سازمان درصدد تهیه حداکثر ۵۰ عدد سیمکارت سازمانی باشد، لازم است نماینده شرکت با در دست داشتن مدارک ذیل به یکی از فروشگاه‌های محصولات سازمانی در تهران و یا شهرستان‌ها مراجعه نماید.

چه مدارکی برای خرید سیم‌کارت سازمانی مورد نیاز است؟

  • تصویر آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و آگهی آخرین تغییرات شرکت  

  • تصویر گواهی ثبت نام مودیان مالیاتی یا مدرکی موید کد اقتصادی و شناسه ملی

  • اصل معرفی‌نامه فرد مراجعه‌کننده به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار شرکت در سربرگ رسمی با مهر و امضا مجاز

  • تصویر کارت ملی نماینده شرکت

  • آدرس و کد‌پستی سازمان

آیا در هنگام خرید سیم‌کارت‌های سازمانی امکان انتخاب شماره وجود دارد؟

خیر شماره های سازمانی با توجه به تعداد درخواستی به صورت سریالی تخصیص داده می شود و امکان انتخاب شماره وجود ندارد.

مدت زمان لازم برای فعال‌سازی سیم‌کارت‌های سازمانی چه زمانی است؟

سیمکارت‌های سازمانی به صورت فعال شده، در زمان خرید به مشتریان سازمانی ارائه می‌شوند.

چگونه می‌توان با فروش سازمانی همراه اول تماس گرفت؟

با شماره تلفن‌ ۸۱۷۱۵۵۰۰- ۰۲۱ و ایمیل سازمانی  B2B@mci.ir

همراه اول کسب وکار