سوالات متداول شبکه خصوصی مجازی موبایل (MVPN)

آیا امکان انتخاب نوع محصول و فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی به‌صورت فردی وجود دارد؟
خیر، پیش از فعال‌سازی محصول، لیست سیم‌کارت‌های سازمان به همراه نوع محصول انتخابی برای هر سیم‌کارت از سازمان دریافت شده و محصول به‌صورت گروهی توسط همراه اول فعال می‌شود. غیر فعال‌سازی نیز توسط هر کاربر ممکن نبوده و بنا به درخواست سازمان صورت می‌گیرد. به‌این‌ترتیب که در صورت اعلام درخواست غیر فعال‌سازی محصول برای تعدادی از شماره‌ها از سوی سازمان، غیر فعال‌سازی محصول برای شماره‌های مذکور انجام شده و اطلاع‌رسانی در قالب پیامک به هر کاربر ارسال می‌شود.

درصورتی‌که برخی سیم‌کارت‌ها در طول مدت‌زمان قرارداد اضافه شوند، محصول چه مدت برای آنها فعال خواهد بود؟
مدت‌زمان اتمام قرارداد برای تمامی سیم‌کارت‌ها یکسان و مطابق تاریخ قید شده در قرارداد، برای همه کاربران ثابت و تا پایان مدت قرارداد خواهد بود.

سرویس شبکه خصوصی مجازی موبایل بر روی چه خطوطی قابل ارائه است؟
این سرویس بر روی کلیه خطوط اعتباری و دائمی، با مالکیت سازمانی و شخصی ارائه می شود و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد. البته باید در نظر داشت که تمامی خطوط می بایست حالت نرمال داشته باشند و قطع یک طرفه یا دوطرفه نباشد.


چنانچه کاربران در خارج از کشور از رومینگ استفاده کنند آیا امکان استفاده از نرخ ترجیحی وجود دارد؟
خیر، در این صورت هزینه مکالمات و پیامک‌ها با تعرفه عادی محاسبه می‌شود.

آیا با تغییر تعداد سیم‌کارت‌ها در طول قرارداد، درصد تخفیف طرح تخفیفی تغییر می‌کند؟
خیر، درصد تخفیف بر اساس تعداد سیم‌کارت‌های اعلام‌شده در ابتدای قرارداد تعیین می‌شود و تا پایان قرارداد ثابت خواهد بود.

آیا امکان افزودن،حذف شماره جهت فعال‌سازی و یا غیرفعال‌سازی سرویس برای برخی از شماره‌ها وجود دارد؟
بله، برای این منظور لیست شماره هایی که سازمان قصد حذف یا اضافه آنها را دارد طی درخواست رسمی به همراه اول اعلام می شود. بهتر است این تغییرات در ابتدای دوره جدید اعمال شود.

نحوه محاسبه و پرداخت هزینه‌ها چگونه است؟
هزینه راه‌اندازی بسته‌ها پیش از فعال‌سازی توسط سازمان به‌صورت گروهی از طریق صورت حساب راه‌اندازی برای تمامی شماره‌ها پرداخت می‌شود. پس از پرداخت وجه توسط سازمان، بسته‌ها فعال خواهند شد. در ماه‌های قراردادی بعدی نیز، در ابتدای هر ماه شمسی هزینه استفاده از سرویس در صورتحساب سازمانی ماهیانه لحاظ و به سازمان اعلام می‌شود.

در صورت اعمال تغییرات احتمالی در تعداد شماره‌ها، سازمان هر ماه چگونه از هزینه ماهیانه قابل پرداخت مطلع می‌شود؟
مبلغ ماهیانه قابل پرداخت در ابتدای هر ماه شمسی با اعمال تغییرات ناشی از افزودن و حذف شماره محاسبه و در صورت حساب سازمانی ماهیانه لحاظ می‌شود. سازمان موظف است در مهلت پرداخت مشخص شده صورت‌حساب ماهیانه را پرداخت کند.
برای مثال، چنانچه درخواست افزودن چند شماره و حذف چند شماره دیگر توسط سازمان اعلام شود، از ابتدای ماه شمسی بعد که صورت حساب ماهیانه بعدی صادر می‌شود، تغییرات هزینه‌ای ناشی از افزودن/ حذف در صورت حساب لحاظ می‌شوند.

پرداخت صورت‌حساب‌های ماهیانه از چه راه‌هایی امکان‌پذیر است؟
امکان پرداخت از طریق مراجعه حضوری به بانک، پرداخت با دستگاه‌های عابر بانک و همچنین پرداخت اینترنتی فراهم است .همچنین مشتریان می توانند کلیه صورت حساب های خود را از سامانه B2Becare دریافت و از طریق همان سامانه نسبت به پرداخت اقدام کنند.

آیا برای پرداخت صورت حساب راه‌اندازی سرویس مهلت زمانی مشخصی وجود دارد؟ چه مدت؟
بله، مهلت پرداخت صورت حساب راه اندازی 45 روز تعیین شده است و لازم است در مهلت مقرر پرداخت شود.

درصورتی‌که سازمان در مهلت مقرر صورت‌حساب ماهیانه خود را پرداخت ننماید چه خواهد شد؟
میزان بدهی سازمان از اعتبار تخصیص داده شده توسط همراه اول کسر می شود. این روند تا اتمام اعتبار تخصیص داده شده توسط همراه اول به سازمان ادامه پیدا کرده و پس از آن سرویس قطع خواهد شد.


چنانچه سازمان پرداخت صورت حساب ماهیانه را با تأخیر انجام دهد وصل مجدد سرویس چه موقع انجام خواهد شد؟
فعال‌سازی مجدد سرویس بلافاصله پس از رؤیت وصولی صورت حساب ماهیانه در سیستم انجام شده و سرویس تا پایان ماه قراردادی مهلت استفاده خواهد داشت (به‌اندازه روزهایی که تأخیر در پرداخت وجود داشته، سرویس معلق بوده و مهلت اتمام سرویس تمدید نمی‌شود.)

آیا امکان اضافه کردن شماره تلفن ثابت به گروه در این سرویس وجود دارد؟
بله، می توان شماره تلفن ثابت را به گروه اضافه کرد اما باید در نظر داشت که تخفیفات این سرویس صرفا در تماس های خطوط موبایل داخل گروه به تلفن ثابت اعمال می شود ولی تما س های تلفن ثابت به موبایل شامل تخفیفات این سرویس نیست.

آیا امکان اضافه کردن شماره تلفن ثابت به گروه در این سرویس وجود دارد؟
بله، می توان شماره تلفن ثابت را به گروه اضافه کرد اما باید در نظر داشت که تخفیفات این سرویس صرفا در تماس های خطوط موبایل داخل گروه به تلفن ثابت اعمال می شود ولی تما س های تلفن ثابت به موبایل شامل تخفیفات این سرویس نیست.

همراه اول کسب وکار