راهنمای همراه من

سامانه خدمات الکترونیکی "همراه من"

سامانه خدمات الکترونیکی "همراه من"، خدمتی از همراه اول است که از طریق آن کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول می توانند با مراجعه به پرتال my.mci.ir و یا دریافت اپلیکیشن کاربردی از این نشانی، به صورت آنلاین از خدمات متنوع غیرحضوری همراه اول بهره مند شوند.

دسترسی سریع و آسان به خدمات غیرحضوری، صرفه جویی در زمان و امکان دریافت خدمات بدون نیاز به مراجعه حضوری از مزایای سامانه خدمات الکترونیکی همراه من بوده و مشترکین می توانند با مراجعه به این سامانه خدمات به شرح ذیل را دریافت نمایند؛

مشاهده و پرداخت صورتحساب پایان دوره و میان دوره

مشاهده موجودی و خرید شارژ

دریافت گزارش کامل ریز مکالمات و خلاصه کارکرد

فعالسازی، خرید و مشاهده گزارش مصرف بسته های نوترینو

فعال / غیرفعالسازی پیامک های تبلیغاتی و خدمات مبتنی بر محتوا

مشاهده و فعالسازی بسته ­های تخفیفی و هدایا

مشاهده تاریخچه پرداخت قبض و خرید طرح ها

انتقال اعتبار و افزایش بستانکاری

انتخاب و فعالسازی آوای انتظار

نمایش مشخصات مشترک و سیم کارت (PIN/PUK)

دسترسی آنلاین به پشتیبانی

دسترسی به کدهای دستوری و پرسشهای متداول

امکان تقسیط بدهی

امکان قطع و وصل خط

شرکت در نظرسنجی و اعلام نظرات و پیشنهادات

و...

چگونه می توان وارد سامانه خدمات الکترونیکی "همراه من" شد؟

برای ورود به سامانه همراه من، باید ابتدا در سامانه ثبت نام نمود. به منظور ثبت نام لازم است شماره تلفن همراه در بخش مربوطه وارد شده و پس از ورود تصویر امنیتی، یک کد فعالسازی به شماره مشترک ارسال می گردد. مشترک می تواند با ورود کد فعالسازی در محل مربوط به آن نسبت به تعیین رمز عبور منتخب برای خود اقدام نماید. با تعیین رمز عبور از این پس مشترکین می توانند به سامانه همراه من به نشانی my.mci.ir مراجعه و یا از طریق اپلیکیشن کاربردی از خدمات متنوع غیرحضوری همراه اول بهره مند شوند. در ادامه مراحل ثبت نام در سامانه آورده شده است؛

شکل ۱- وارد کردن شماره تلفن همراه  و تصویر امنیتی

 پس از ورود شماره تلفن همراه و تصویر امنیتی، گزینه "دریافت کد فعالسازی" را انتخاب نمائید. کد فعالسازی به شماره تلفن همراهی که در این قسمت وارد نمودید پیامک خواهد شد. لذا ضروری است تا تلفن همراه شما در دسترستان باشد.

شکل ۲- ورود کد فعالسازی

 پس از دریافت پیامک، کد فعالسازی را در محل مربوطه وارد کرده و گزینه "بررسی کد فعالسازی" را انتخاب نمائید.

 شکل ۳- تعیین رمز عبور منتخب

 پس از ورود کدفعالسازی، مشترک قادر خواهد بود یک رمز عبور منتخب برای خود تعیین و از این پس با آن رمز به سامانه همراه من وارد شود.

  رمز دوم

در سامانه خدمات الکترونیکی «همراه من» به نشانی my.mci.ir خدماتی به کلیه مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول ارایه می گردد که دسترسی به آنها با رمز منتخب میسر نیست و نیاز است تا مشترک رمز دوم داشته باشد. در واقع برخی سرویسها در سامانه «همراه من» مانند مشاهده ریز مکالمات، قطع و وصل تلفن همراه، انتقال اعتبار، مشاهده کدهای محرمانه (PIN/PUK)، مشخصات مشترک و ... حاوی اطلاعات شخصی و محرمانه بوده و لازم است مشترک رمز دوم خود را به منظور دریافت این خدمات در سامانه همراه من وارد نماید.

چنانچه تاکنون رمز دوم خدمات غیرحضوری خود را دریافت نکرده اید، با همراه داشتن کارت ملی و کپی آن و آدرس ایمیل، به یکی از مراکز تلفن ثابت در تهران، ادارات مشترکین تلفن همراه در سایر استان‏ها و یا نمایندگی های همراه اول در سراسر کشور مراجعه فرمایید. 

خدماتی که در حال حاضر با رمز دوم ارایه می شوند عبارتند از:

مشاهده ریز مکالمات کامل

قطع و وصل خط

مشاهده PIN و PUK

انتقال اعتبار

مشاهده مشخصات مشترک

ویدئو مربوط به این صفحه را مشاهده کنید :

همراه من