تقسیط بدهی
شرایط کلی تقسیط
کلیه مشترکین تلفن همراه که در وضعیت نرمال یا قطع می باشند و مبلغ بدهی آنها حداقل 100.000 ریال باشد می توانند از طریق پرتال همراه اول و مراکز تلفن ثابت اقدام به تقسیط بدهی خود نمایند.
تذکر 1- جهت تقسیط بدهی تلفنهای تخلیه سلب امتیازی صرفاً بایستی مالک تلفن همراه به همراه کارت شناسایی معتبر به یکی از مراکز تلفن ثابت مراجعه نماید.
2- در مدت تقسیط محدویت های زیر برای خطوط تقسیط شده برقرار می گردد.
1-2- قطع سرویسهای GPRS، MMS و رومینگ بین الملل.
2-2- محدودیت سقف مکالمات تا مبلغ هفتصد و شصت هزار ریال برای تلفنهای غیر از رنج ۹۱۰ مبلغ چهارصد هزار ریال ××۹۱۰
2-3- اعمال قطع صوری تقسیط روی خط جهت جلوگیری از نقل و انتقال تا پایان اقساط.
تذکر 2 – پس از پرداخت آخرین قسط آیتم قطع صوری تقسیط آبونمان وصل و کلیه محدودیت های بند 2 نرمال میگردد.
تذکر 3 – امکان تقسیط از طریق پرتال با وارد نمودن شماره تلفن همراه و کدپستی موجود در سیستم خدمات مشتریان امکان پذیر می باشد. در صورت مشاهده خطا ، جهت اصلاح کد پستی به یکی از دفاتر خدماتی مراجعه نمایید.
3- با پرداخت پیش قسط و وصول آن در سیستم تلفن همراه درصورت قطع بعلت بدهی به صورت خودکار وصل و محدودیتهای بند 2 بصورت خودکار فعال می گردد.
4- درصورت عدم پرداخت قسط برای اولین بار خط 3 روز پس از سررسید قسط تلفن قطع عدم پرداخت قسط خواهد شد. در این وضعیت اگر قسط مربوطه پرداخت گردد خط بدون مراجعه حضوری پس از 24 ساعت مجدداً وصل خواهد شد.
5- چنانچه مشترکی تا سر رسید قسط بعدی نیز به پرداخت اقساط و وصل خط خود اقدام ننماید ،3 روز پس از سررسید قسط مورد نظر، خط مشترک " قطع تسویه حساب اقساط" می گردد. در این شرایط مشترک از وضعیت تقسیط خارج و مانده بدهی اقساط مجدداً به صورتحساب مشترک برمی گردد. همچنین کلیه محدودیتهای اعمال شده بابت تقسیط حذف و به وضعیت نرمال تغییر می یابد. در این حالت مشترک می بایستی برای وصل خط خود به مراکز تلفن ثابت ( مراکز استانها )با پرداخت مبلغ بدهی به روز ، مراجعه نمایند.
6- مشترکی که در وضعیت تسویه حساب اقساط می باشد می توانند با مراجعه به مراکز تلفن ثابت (مراکز استانها) نسبت به اخذ قبض میاندوره به روز و پرداخت آن جهت وصل تلفن خود نسبت به تقسیط مجدد خط اقدام نماید. امکان پرداخت قبض میاندوره به روز از طریق پرتال همراه اول نیز میسر است لیکن برای وصل خط مشمول قطع " تسویه حساب اقساط" و یا تقسیط مجدد، مشترک بایستی به یکی از مراکز تلفن ثابت (مراکز استانها) مراجعه نماید.
7- سررسید اقساط بصورت ماهانه توسط سیستم تعیین می شود و برای پرداخت مشترک می تواند پس از اخذ شناسه قبض و پرداخت از پرتال همراه اول، از کلیه روشهای پرداخت حضوری و غیر حضوری ( تلفن بانک ATM – و ... ) اقدام نماید.
8- کلیه مواردی که در مراکز تلفن ثاتب تقسیط شده قابلیت پرداخت در پرتال همراه اول را داشته و کلیه موارد تقسیط شده در پرتال همراه اول نیز قابلیت چاپ قبض در مراکز تلفن ثابت (مراکز استانها) و پرداخت به کلیه شیوه های اعلام شده در بند 7 را دارد.
9- مشترک می تواند از طریق انتخاب گزینه پیگیری تقسیط، لیست اقساط، وضعیت وصولی آنها و اقساط باقیمانده را رویت نماید.
10- هر شماره تلفن فقط یک بار در سال می تواند از طریق پرتال تقسیط شود و مشترک جهت تقسیط مجدد در طول یک سال، بایستی در تهران به مراکز تلفن ثابت (و در استانها به ادارات مشترکین) مراجعه نماید.